DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
Starcraft1 a 2
Starcraft 2  zde si můžete hru opatřit http://www.xzone.cz/nahledgame.php3?idg=1997&ref=Vokr
tak za dva týdny tady bude terran.
Protoss:

Jednotky:

Protoss - Jednotky - Carrier

Cena: minerály 350 plyn 250 PSI 8 Délka stavby (sec) 120
Život: 150 | 300
Vyžaduje: Fleet Beacon
Výroba: Stargate
Výzbroj: Interceptoři
Role: Hlavní loď

Masivní Carrieři slouží jako operační centra velitelů protosských flotil. Carrieři jsou těžce obrněni, mají silné štíty a pomocí robotických interceptorů, vypuštěných na důležité cíle, se hravě dostanou přes nepřátelskou blokádu. Interceptoři jsou extrémně manévrovatelní, počítačem řízené jednotky, které snadno proletí nepřátelskou letkou a prudce bombardují pomalejší pozemní jednotky silnými plasmovými výboji.

Interceptoři jsou automaticky vyráběni a opravováni uvnitř Carrieru, a několik interceptorů může být vypuštěno těsně za sebou. V boji Carrier chrlí interceptory na nepřítele jako obří včelí hnízdo a slouží jako útočiště pro poškozené interceptory, kteří se vracejí, aby byli opraveni a znovu vysláni do boje. Terranští vědci dlouho touží po příležitosti detailně prostudovat jak přesně je této dokonalé souhry Carrieru a interceptorů dosaženo.

Většina Carrierů nemá zbraně, ale díky interceptorům jsou jsou nebezpeční v boji proti jiné lodi. Existuje však pár výjimek, jako třeba Gantrithor. Toto byla vlajková loď Executora Tassadora, kdzž vedle protosskou expedici s cílem vymítit Zergy z Terranské soustavy vesmíru. Gantrithor byl natolik mocný, že dokázal zničit celou flotilu terranských Battlecruiserů pod velením generála Edmunda Duka. Tassadar se později spolu se svou lodí obětoval, aby zničil zergský Overmind, když se objevil na Aiuru.


Protoss - Jednotky - Colossus

Colossus Cena: minerály 300 plyn 200 PSI 6 Délka stavby (sec) 75
Život: 150 | 300
Vyžaduje: Robotis Support  Bay
Výroba: Robotics Facility
Boj: na diaľku, iba na pozemné
Výzbroj: Dvojité tepelné kopije
Rola: Ťažká podpora

Obrovský Colossus je robot protossů, vyvinutý během krvavých konfliktů na Kalath Intercession. K pohybu po bojišti využívá čtyři vysoké, slabé nohy, díky kterým je extrémně pohyblivý. Se svou obrovskou výškou nemá problém překročit menší nerovnosti, nebo vylézt na vyvýšeniny a získat Těžce obrněný Collosus přepravuje dva silné tepelné lasery - každý namontovaný na jedné straně trupu. Pokročilé sledovací a zaměřovací systémy jsou schopny přesně zaměřit jednotlivé cíle a směřovat přesné množství energie pro dosažení optimální efektivity. Jakmile je cíl zničen, paprsky se okamžitě přesměrují na nový cíl, takže Colossus může zničit několik nepřátel během jediné salvy.

Colossus je neobvyklou jednotkou už kvůli tomu, že byl vytvořen čistě jako bojový stroj. Většina robotů protossů jsou průmyslové stroje nebo stroje pro těžbu surovin. Dokonce i obávaný reaver je pouze mobilní továrna, upravená pro tvorbu dronů a následné odstřelování cílů na velké vzdálenosti. Na kalathi se však tyto stroje pochodující vyrovnané v řadách účastnily hromadného zabíjení, což protossům začlo dělat velké starosti.

V těchto dobách byla další výroba Collosů zakázána a existujicí stroje byly deaktivovány před tím, než byly zapečetěny na vzdálených asteroidech a neobydlených měsících. O několik století později však válka proti zergům donutila protossy tyto ničitele znovu aktivovat.

Colossus je približne dvakrát tak drahý, ako Reaver.


Protoss - Jednotky - Dark Templar

Dark Templar Cena: minerály 125 plyn 100 PSI 2 Délka stavby (sec) 42
Život: 40 | 80
Vyžaduje: Dark Obelisk
Výroba: Gateway
Boj: na pozemné
Výzbroj: Modifikované Warpové čepele
Rola: Zakrádajúci sa zabijak

Dark Templari sú mocní psionickí bojovníci, ktorých predkovia boli vyhnaní z protosského domovského sveta Aiur pred tisíckami rokov. Protossovia, ktorí sa nakoniec stali Dark Templarmi, boli poslaní do vyhnanstva za ich odmietnutie rozširujúcej sa Khala, spoločného spojenia mysle, ktorú zdieľali všetci Protossovia, a doprovodného kastového systému posilneného vládnucou Konklávou (Conclave) Protossov.

Niektorí Protossovia odmietli toto sťahovanie, veriac že ich individuálne identity budú vymazané aby podporili dusiacu vládu Konklávy. Zašli až tak ďaleko, že prerušili dlhé nervové výhonky, ktoré charakterizujú Protossov. Tento akt ich symbolicky a doslova odtrhol od hlavného súzvuku ich rasy. Konkláva videla týchto darebákov ako hrozbu novému poriadku a prikázala Templárskej kaste aby ich lovili a zničili.

Templári, vedení idealistickým Adunom, nemohli zabiť svojich bratov Protossov, a tak ich schovávali. Obavy Konklávy sa zdali ospravedlnené, keď bol Aiur ošľahaný vlnou zločineckých psionických búrok, ktoré vyslali nedisciplinované mysle rebelov. Konkláva nechcela potrestať Templárov otvorene, kvôli ich neposlušnosti, pretože to by odhalilo existenciu rebelov. Namiesto toho, odpadlíckych Protossov nalodili na starobylé, ale funkčné Xel’Nagské plavidlo, a vypustili ho do priestoru.

Vyhnaní Protossovia putovali ďaleko kým si nakoniec nevytvorili nový domov na súmračnej planéte Shakuras. Vytvorili osamelú a nezávislú kultúru, s jedincami často široko roztrúsenými po vesmíre vo vlastných lodiach, skúmajúcimi a zvažujúcimi záhady sveta. Po čase sa títo temní templári naučili niesť druh psionickej sily veľmi odlišný od tej Khala: energie Prázdnoty (Void), temných miest medzi svetmi.

Temní templári sú najznámejší pre svoju schopnosť ohýbať okolo seba svetlo, čo ich robí neviditeľnými podľa vôle, a pravý majster Prázdnoty môže dosiahnuť aj oveľa väčšie výkony ako je tento. Vyzbrojení svojimi mocnými Warpovými čepeľami, temní templári sú smrtiaci a neúprosní nepriatelia, schopní zmrzačiť bežné armády svojimi devastačnými údermi.

Napriek tomu, že sú oddelení od svojej domoviny a obávaní svojim vlastným ľudom po mnoho storočí, temní templári nikdy neopustili svoju lásku pre Aiur. Nedávno boli zjednotení s Protossmi svojej domoviny, keď hrdinovia Tassadar a Zeratul spojili svoje sily v boji proti Zergskému Nadvedomiu (Overmind). Overmind bol porazený, ale planéta Aiur bola pritom spustošená a tak vážne zamorená zergami, že tí, čo prežili, utiekli na Shakuras. Protossovia, ktorí boli vyhnaní, teraz robia hostiteľov pre emigrantov zo svojho starého domova.


Protoss - Jednotky - High Templar

High Templar Cena: minerály 50 plyn 150 PSI 2 Délka stavby (sec) 42
Život: 40 | 40
Energie: 200
Vyžaduje: Templar Archive
Výroba: Gateway

High Templar přináší z minulého dílu dobře známou psionickou bouři. Spolu s ní získal novou schopnost - vytvoření silového pole (Statis), které je schopné na 15 vteřin uvěznit libovolnou nepřátelskou jednotku nebo vytvořit krátkodobě zcela neprostupnou bariéru. Vnáší tedy do hry nový strategický prvek, kdy je s jeho pomocí možno dočasně měnit dostupnost různých lokací na mapě.


Protoss - Jednotky - Immortal

Immortal Cena: minerály 175 plyn 75 PSI 3 Délka stavby (sec) 50
Život: 60 | 100
Vyžaduje: Twilight Council
Výroba: Gateway
Boj: na diaľku, iba na pozemné
Výzbroj: Fázové trhače
Rola: Diaľková útočná podpora

Pred stratou Aiuru, protosskí veteránski bojovníci, ktorí boli zmrzačení v boji sa mohli ponúknuť aby pokračovali v službe tak, že boli transplantovaní do dragoonskych schránok. Teraz sú dragooni z minulosti preč. Posvätná svätyňa určená na tvorbu dragoonov bola zamorená zergami a stratená spolu so samotnou protosskou domovinou.

Zostávajúci dragooni sa stali immortalmi, opravení s dvojitými fázovými trhačmi a tvrdšími energetickými štítmi, ktoré dokážu absorbovať aj najsilnejšie strely – za cenu ponechania ich zraniteľnejšími na útoky menších nepriateľov. Ťažko ozbrojení a krytí immortali dávajú kritickú streleckú podporu zúrivým légiám zealotov eliminovaním nepriateľského delostrelectva a diaľkových útočníkov, umožňujúc tak zealotom aby sa priblížili a dokončili svoju prácu skazy.

Ale stratu každého immortala je ostro cítiť. Títo starobylí bojovníci sú vymierajúci druh, so záväzkom dať svoje všetko v konečných dobách svojej rasy. Stoja na predných líniách poslednej vojny, obetujúc sa aby vykúpili svojej rase niekoľko dní alebo hodín naviac. Čoskoro žiadny nezostane.


Protoss - Jednotky - Mothership

Mothership Cena: minerály 300 plyn 500 PSI 8 Délka stavby (sec) 140
Život: 300 | 300 | 250
Vyžaduje: Fleet Beacon
Výroba: Stargate
Výzbroj: Disruptor Pulse
Role: Hlavní loď

Protosské mothershipy jsou mocná plavidla, postavená za dob zlaté éry protosské expanze. Původně jako velící centra vedly ohromné armády protosských průzkumníků do temnot hlubokého, neprozkoumaného vesmíru a zpět. Tyto dny jsou dávno pryč a zbylé mothershipy se později staly posvátnými chrámy Protossů, které představují čestný styl života a připomínají část hrdé historie Protossů.

V srdci každé mothership je velký khaydarinský krystal, naplněný neuvěřitelným množstvím psionické energie. Čerpáním z této energie může mothership přejít do warpu nebo rozlomit samotnou hmotu prostoru a času. Devastující síla mothership dokáže smést celé flotily nepřátelských jednotek během mrknutí oka a zničit celé planety. V dobách, kdy zlatá éra Protossů dosáhla vrcholu, se věřilo, že služeb mothership nebude již potřeba, a proto byly mothershipy ponechány na okrajích probádaného vesmíru jako ohromné monumenty.

Po ztrátě Airuru však byly mothershipy povolány z dalekých končin hlubokého vesmíru zpět do služby. Nyní jejich posádku netvoří mystikové a historici, nýbrž válečníci. Nejstarší a nejsilnější zbraně Protossů byly probuzeny a jsou připraveny spálit galaxii, aby pomstily ztrátu domovského světa Protossů.

Protoss - Jednotky - Observer

Observer Cena: minerály 25 plyn 75 PSI 1 Délka stavby (sec) 33
Život: 20 | 40
Vyžaduje: Null Circuit
Výroba: Robotics Facility
Výzbroj: žádná
Role: Průzkumník
DETEKTOR

Tyto malé drony jsou využívány k průzkumu rozsáhlých pustých oblastí, ale také k pořizování záznamů o průběhu bitev - tyto jsou potom uloženy v protosských archívech k pozdějšímu studiu a analýze. Řada komplexních senzorů, kterými Observeři disponují, ponechává málo energie pro obranné podsystémy, zato však Oberveři dokáží velmi snadno detekovat maskované jednotky. Tato schopnost dělá z Observerů na bitevním poli neocenitelné pomocné jednotky.

Observeři nasazovaní pro průzkum hlubokého vesmíru často nemají žádné obranné podsystémy. Ti, co jsou nasazováni do bitevního pole, jsou však vybaveni maskovacím polem, aby mohli skrýt svou přítomnost před nepřítelem. Díky malému radarovému signálu nemusí Observer čerpat svoji energii, aby udržel pole na dlouhou dobu.


Protoss - Jednotky - Phase Prism

Zealot Cena: minerály 200 plyn 0 PSI 2 Délka stavby (sec) 50
Život: 40 | 100
Výroba: Robotics Facility
Výzbroj: žiadna
Rola: taktický transport

Po tisícky rokov protossovia študovali podstatu času a priestoru. Počas svojich štúdií a experimentov, protosskí vedci odhalili mnoho tajomstiev vesmíru. Použitím psionických výrobných procesov, sa protossovia naučili ako zostrojiť robotickú myseľ, ktorej programovanie je vbudované do molekúl zdokonalených kryštálových mreží. Tento „kryštálový počítač“ je schopný manipulovať materiálom a energiou s presnosťou, ktorú žiadna bežná organická myseľ nedokáže pochopiť.

Protossovia používajú tieto „Phase prismy“ viacerými spôsobmi. Ich hlavná funkcia je transportovať protosské vojská na bojisku. Žijúce aj neživé objekty môžu byť transformované na energiu, a ich jedinečné energetické označenie vpísané do prismového kryštálového mrežového jadra. Pod dosiahnutí cieľového bodu je operácia obrátená a skladované energetické označenia sú znovu usporiadané do materiálu v blízkosti phase prismu.

Druhotná, no nemenej dôležitá funkcia phase prismu je slúžiť ako pohyblivé ložisko protosského psionického matrixu. Keď je prism rozložený, začne posilovať protosské budovy okolo seba. V tomto nastavení sú phase prismy často používané na dočasné zastúpenie pylonov v kolónií alebo na umožnenie rapídneho budovania budúcej základne operácií.


Protoss - Jednotky - Phoenix

Phoenix Cena: minerály 150 plyn 100 PSI 2 Délka stavby (sec) 45
Život: 60 | 120
Výroba: Stargate
Boj: na diaľku, na pozemné, na letecké
Výzbroj: Dvojté iontové kanóny
Role: Vybojování vzdušné nadvlády

Rychlá a smrtící vesmírná loď, kterou Protossové nahrazují zastaralé scouty a corsairy. Hlídky složené z lodí typu Phoenix jsou často k vidění na vnějších hranicích teritoria Protossů, kde vyhledávají nepřátelské hrozby. Výzbroj složená ze dvou iontových kanonů je předurčuje k boji proti leteckým jednotkám, mohou ale útočit i na slabě chráněné pozemní cíle.

Jedná se o mimořádně smrtící vesmírnou loď, která je ale až příliš často přečíslena skupinami zergských nebo terranských plavidel. Ke snížení této nevýhody piloti Phoenixů vynalezli nebezpečné protiopatření - pilot může pomocí iontových kanonů přetížit warpové pole lodi, čímž spustí krátkodobou bouři, která ničí vše v okolí lodi.

Pomocí této bouře může Phoenix zničit velké množství nepřátel, ale není to zadarmo. Po skončení je Phoenix dočasně neschopný jakékoliv akce. Ostražití nepřátelé se však naučili letět z dosahu Phoenixe během přetížení a vracet se, až když není schopen se bránit.

Velitelé protossů velmi neradi vidí použití těchto zoufalých taktik, ale akceptují je jako nutnost v zoufalých časech, kterým Prottosové musí čelit. Svou neobyčejnou obětavostí a hrdinstvím však tito piloti udělali mnoho dobrého pro zvýšení vyhlídek do budoucna.

Protoss - Jednotky - Stalker

Stalker Cena: minerály 125 plyn 50 PSI 2 Délka stavby (sec) 42
Život: 40 | 100
Vyžaduje: Cybernetics Core
Výroba: Gateway
Boj: na diaľku, na pozemné, na letecké
Výzbroj: Chronálna sieť
Rola: Vysoko pohyblivý prieskumník/útočník

Temní Templári sú vetva protossov, ktorí sa odmietli vzdať svojej individuality a nechceli sa podriadiť učeniu Khala. Pred dávnymi dobami boli vyhnaní z protosskej domoviny Aiur a putovali v Prázdnote kým nenašli nový domov na vzdialenej planéte Shakuras.

Bez podpory obrovských vyhní a zbrojníc na svojej domovine, temní templári boli donútení vynájsť nové spôsoby ako sa ochrániť pred nepriateľským vesmírom. Sústredením svojej vnútornej psionickej sily a a priťahovaním sily zo samotnej Prázdnoty, temní templári sa naučili maskovať svoju prítomnosť a útočiť nevidení z tieňov. Vzdorovití vyhnanci si zdokonalili techniky šírenia teroru a zmätenia medzi svojimi nepriateľmi zavraždením ich vodcov a zničením dôležitých budov. Napokon, temní templári prišli konkurovať v boji dokonca aj mocným zealotom.

Akokoľvek, zvrhnutie Aiuru dokázalo, že samotná zradnosť nedokáže poraziť nepriateľa vytrvalého ako zergovia. Inšpirovaní starobylými a ctenými dragoonmi, temní templári začali stavať vlastné vojenské stroje. Stalker je stroj kontrolovaný tieňovou podstatou temného templárskeho bojovníka, dobrovoľne zlúčeného do jeho kovového tela aby ochránil svoj ľud.

Rýchli a smrtiaci, stalkeri boli v nedávnych konfliktoch zdôverení s mnohými fantastickými silami. Jednako, jediná sila, ktorá bola dôsledne overená je schopnosť instantne sa teleportovať, alebo „blikať” (blink) z jedného miesta na druhé. Táto schopnosť umožňuje stalkerom zaútočiť z neočakávaných miest, chytiť utekajúceho nepriateľa, alebo samému ujsť z nepriaznivého stretnutia.

Smrtiace časticové trhače namontované na stalkerovom pancieri sú rovnako odborníkmi na zmrzačenie cieľov ako na zemi, tak aj vo vzduchu. Výpady so skupinkami stalkerov priniesli ohnivú záhubu mnohým útočným krídlam, ktoré si mysleli, že sú v bezpečí pred pomstou.

Protoss - Jednotky - Twilight Archon

Twilight Archon Cena: minerály 0 plyn 0 PSI 4 Délka stavby (sec) 17
Život: 350 | 10 | 200
Výroba: Spojenie dvoch Templárov
Boj: na krátku vzdialenosť, na vzdušné aj pozemné
Výzbroj: Psionická šoková vlna
Rola: Ťažký útok

Každý protoss má istú úroveň psionických schopností, ktoré sú extrémne vzácne medzi Terranmi. Protossovia Templarskej kasty zasväcujú svoje dlhé životy zdokonaľovaniu svojich vojenských schopností. Z týchto zasvätených jedincov môžu iba tí najodbornejší a najdisciplinovanejší v spôsoboch Khala dúfať, že budú nakoniec poctení hodnosťou vysokého templára. Strašná sila high templarov je právom obávaná nepriateľmi protossov. Hŕstka takýchto jedincov môže spustošiť celé armády nepriateľov.

Temní templári pochádzajú z iných koreňov, ale sily ktorým velia nenaháňajú hrôzu o nič menej. Zatiaľ čo vysokí templári vypúšťajú oheň a blesky, temní templári kráčajú v tieňoch, zavinutí v temnote. Avšak oboje vetvy templárskej tradície spolu zdieľajú schopnosť splynutia svojich duší aby vytvorili smrtiaceho archona.

Tieto víriace, horiace spodobenia protosských duchov vyžarujú nespočetnú silu. Ich devastujúce psionické búrky môžu byť vypustené proti krčiacim sa nepriateľským silám ako na zemi, tak aj vo vzduchu. Odkedy sa polovice protosskej rasy zjednotili, archon sa môže stať bytosťou pri splynutí dvoch vysokých templárov, dvoch temných templárov alebo dokonca zjednotením temného a vysokého templára. Napriek tomu že protossovia neradi obetujú drahocenných templárov, tí, ktorí dosiahnu tento posledný stupeň svojho záväzku, sú navždy ctení v pamäti svojho ľudu.

Twilight Archoni zatiaľ nemajú žiadne špeciálne schopnosti, avšak majú silný útok a mocné štíty.


Protoss - Jednotky - Warp Ray

Warp Ray Cena: minerály 250 plyn 150 PSI 3 Délka stavby (sec) 60
Život: 60 | 140
Výroba: Stargate
Boj: na diaľku, na vzdušné aj pozemné
Výzbroj: Prismatický lúč
Rola: bombardovanie z veľkej diaľky

Znovuzjednotenie Aiurských protossov a temných templárov bolo časom veľkých skúšok pre oboch. Prekonanie storočí strachu a nedôvery, ktoré boli založené na exile temných templárov nie je žiadna ľahká úloha. Zmiešanie technológií, ktoré sa tak dlho vyvíjali rozličnými cestami prinieslo protossom nové pôsobivé vyvinutia. Jedným z takýchto výtvorov je Warp Ray, nová hlavná loď, ktorej mnohí veria, že nakoniec nahradí ctihodný protosský carrier ako vlajková loď protosskej flotily.

Warp Ray je loď prakticky postavená okolo jediného gigantického zdroja sily energie: prismatického jadra. Tento prístroj prekypuje energiou branou z dvoch sfér: z Prázdnoty, ktorá je správne pochopená iba temnými templármi, a zo psionického matrixu, ktorý zastupuje technológie Aiurských protossov. V kombinácii vytvárajú tieto dve energie sebestačnú reakciu desivého potenciálu.

Normálne je prismatické jadro zablokované prúdovými plošnými projektormi. Keď sa Warp ray zameria na cieľ, ramená projektora sa hladko rozdelia ako lupene kvetu. Súhrn warpových šošoviek a fázových kryštálov pracujú aby zamerali energie prismatického jadra do pustošiaceho lúču skazy.

Ak je prismatický lúč držaný na cieli, viac zameriavacej sady sa usporiada, až kým sa tri samostatné silové prúdy neskombinujú dokopy. Po pár sekundách intenzita a sila lúča rastie. Strašnú silu prismatického lúču dokáže vydržať po dlhší čas iba zopár protivníkov: aj veľké a ťažko obrnené ciele ako budovy a battlecruisery sú v momentoch spálené.


Protoss - Jednotky - Zealot

Zealot Cena: minerály 100 plyn 0 PSI 2 Délka stavby (sec) 33
Život: 60 | 100
Výroba: Gateway
Boj: zblízka, iba na pozemné
Výzbroj: Psionické čepele
Rola: Útočný bojovník

Po tisícročia Templárska kasta Protossov ochraňovala svoj ľud pred vnútornými aj vonkajšími hrozbami, zasväcujúc svoje dlhé životy honbe za bojovou dokonalosťou. Zealoti sú neprekonateľní templárski bojovníci, ktorí dosahujú najvyššie hodnosti Khala. Vždy dychtiví po bitke, zealoti neustále cvičia aby sa čoraz viac priblížili ku disciplínam Khala a dokázali tak, že sú hodní postupu. Dokazujú neovládanú divokosť protossov vo vojne.

Ohromná fyzika tela zealotov je ešte viac vylepšená kybernetickými implantátmi a ich silovým brnením. Avšak zealot je oveľa viac ako technológia ktorú nesie. Každý zealot je po desaťročia cvičený v ručnom boji, taktikách, znášanlivosti bolesti a bojovej discipline. O zealotoch sa vraví, že nenávidia svojich nepriateľov s horúcou bielou vášňou a lovia ich bez milosti.

Všetci protossi majú nejakú psionickú schopnosť a zealoti zameriavajú svoje mysle výhradne pre vojnu. Sústredené kryštály v ich ťažkých predlakťových dieloch brnenia umožňujú zealotom sústrediť ich silu vôle do čepelí čistej psionickej energie – ich hlavných zbraní. Použitím limitovanej vnútornej sily, zealoti dokonca dokážu predpovedať nepriateľove bojové postupy so smrteľnou presnosťou a uhýbajú sa útokom o vlas.

Niektorí Zealoti si dokonca vyvinuli schopnosť premeniť svoje telo na čistú energiu na pár mikrosekúnd. To im umožňuje pohybovať sa rýchlosťou blesku a náhle zaútočiť na nepriteľa, ktorý si myslel že je mimo ich dosahu.

V nedávnych časoch zergská invázia na protosskú domovinu Aiur prinútila jej evakuáciu na vzdialený svet temných templárov Shakuras. Templárska kasta ako celok, a zealoti konkrétne kypia hanbou nad týmto zneuctením. Mnoho hlučných hlasov sa ozvalo vyžadujúc návrat na Aiur, kolísku protosskej civilizácie. Zealoti sa dali na ešte viac nemilosrdnejší program výcviku v príprave na veľkolepý deň, keď ich služby budú opäť potrebované.

Zrušené jednotky:

Protoss - Jednotky - Reaver

Reaver Reaver je obávaná jednotka, ktorá si sama vyrobí muníciu (scarabov) za cenu minerálov, ktoré dávajú veľmi vysoké poškodenie, ničiac v priebehu pár sekúnd aj obrovské armády. Veľmi užitočný v spojení s Phase Prismami, combo zvané Reaver Drop je veľmi mocné pri vpádoch na banícke kolónie nepriateľa.

Tato jednotka byla zrušena a ve finální verzi hry se pravděpodobně neobjeví. Přesto bude spolu s dalšími zrušenými jednotkami dostupná v mapeditoru.

Protoss - Jednotky - Soul Hunter

Soul Hunter Soul Hunter je protipěchotní jednotka, která se vznáší po bojišti a vysává z nepřátel duše. Čím více duší zkonzumují, tím silnější se stávají. Místo původního jednoho paprskového laseru budou moci postupem času využít až tři. Soul Hunteři budou efektivní proti malým organickým jednotkám, ale nepoužitelní proti mechanickým jednotkám typu Reaver.

Tato jednotka byla zrušena a ve finální verzi hry se pravděpodobně neobjeví. Přesto bude spolu s dalšími zrušenými jednotkami dostupná v mapeditoru.

Protoss - Jednotky - Star Relic

Star Relic Výroba: Stargate

Když přijde řada na využití speciálních schopností, High Templar vypadá proti Star Relicu jako amatér. Star Relic je schopen vytvořit maskovací pole, pohlcující veškeré jednotky i budovy v dosahu. Star Relic disponuje fůzním paprskem, který pomalu ničí určitou jednotku tak dlouho, dokud nezemře. V momentě smrti navíc exploduje a znicí vše ve svém dosahu. Čím větší cíl, tím větší exploze.

Star Relicy sú viditeľné, keď je ich maskovacie pole aktivované, a musia zostať nehybné. Májí schopnosť Halucinácia.

Tato jednotka byla zrušena a ve finální verzi hry se pravděpodobně neobjeví. Přesto bude spolu s dalšími zrušenými jednotkami dostupná v mapeditoru.

Protoss - Jednotky - Stasis Orb

Cena: minerály 75 plyn 50 PSI 2 Délka stavby (sec) 33
Život: 40 | 40
Vyžaduje: Cybernetics Core
Výroba: Gateway

Stasis Orb by mal byť náhradou lietajúcej jednotky Star Relic. Mal by slúžiť ako podporná pozemná jednotka. Jej ďalšie vlastnosti nám nie sú známe, avšak mali by byť podobné, ako u Star Relica.

Protoss - Jednotky - Tempest

Tempest Výroba: Stargate

Tempest je létající nosič letadel vybavený silným štítem, který se aktivuje, jakmile je loď napadena útokem ze země. Nedisponuje však žádnými obrannými mechanismy před létajícími jednotkami.

Tato jednotka byla zrušena a ve finální verzi hry se pravděpodobně neobjeví. Přesto bude spolu s dalšími zrušenými jednotkami dostupná v mapeditoru.

Protoss - Budovy - Assimilator

Cena: minerály 100 plyn 0 Délka stavby (sec) ?
Život: ? | ?

Assimilator je budova, ktorá sa dá postaviť jedine na vaspenových plynových gejzíroch. Dokážu vytvoriť zo surového plynu užitočný, ktorý má vysokú energetickú hodnotu, preto je potrebný pri tvorbe pokročilých jednotiek a vylepšení. Na ťažbu plynu sú potrebné Probe.

Protoss - Budovy - Cybernetics Core

Cena: minerály 150 plyn 0 Délka stavby (sec) 50
Život: 550 | 550
Vyžaduje: Gateway
Zpřístupňuje: Twilight Council, Stargate, Robotics Facility, jednotku Stalker, jednotku Stasis Orb

Cybernetics Core slúži na sprístupnenie pokročilých jednotiek a budov. Obsahuje vylepšenia pre Protosské vzdušné sily.

Výzkum

  • Vylepšenia zbraní lodí (3 stupně) Délka stavby (sec) 140
  • Vylepšenia brnenia lodí (3 stupně) Délka stavby (sec) 140
  • Warp Gate technológia minerály 150 plyn 150 Délka stavby (sec) 75 - umožňuje Gatewayom premeniť sa na Warp Gate

Terran - Jednotky - AH/G-24 Banshee

AH/G-24 Banshee Výroba: Starport
Výzbroj: Backlash Cluster Rockets
Role: Taktické úderné letectvo

Terrané vyzkoušeli mnoho typů vyhrazených útoků typu vzduch-země. Mnohokrát se se svými experimenty dostali do slepé uličky a návrhy musely být vyřazeny, jako dodatečná výzbroj pro dropshipy, dálkově ovládané semi-autonomní drony a vzdušné platformy pro artilerii. Kvůli neúspěchům Terrané jako dočasné řešení vybavili Wraith stíhače burst laserem. Stále se jim však nepodařilo najít efektivní podporu ve formě vzduch-země v menší kategorii nežli křižník.

Procyon Industries byli poslední, kdo se pustili do řešení tohoto problému, a přistoupili k němu úplně jinak než všichni ostatní. Místo toho, aby se pokoušeli upravit existující návrhy letadel pro roli, kterou nikdy neměly vykonávat, navrhli technici Banshee od píky. Jakožto planetární jednotka Banshee nepotřebuje dosáhnout vysoké únikové rychlosti a bojovat v orbitu planety, takže je technici vybavili ekonomickými dvojitými turbovrtulemi. Systémy typu vzduch-vzduch byly shledány zbytečnými, protože Banshee by útočila pouze na pozemní cíle. A tak byla Banshee vybavena mocnými cluster raketami.

Výsledná jednotka byla levná, relativně robustní a skvěle vybavena pro svoji roli taktických zásahů na bitevním poli. Banshee byla přijata Dominionem jako lehká podpůrná jednotka pro pěchotu, která může být snadno dopravena na libovolnou planetu. I přes mnohé skvělé vlastnosti se velitelé Dominionu Banshee vysmívali její zřejmé neflexibilitě a odsouvali Banshee na pozici minoritní podpůrné role ve zpátečnických milicích.

Nicméně, díky tomu, že je Banshee lehčí a obratnější než Siege tank, si vydobila svou reputaci. Obzvlášť pak zazářila jako stíhač v džungli nebo poušti, kde mohla překonat nehostinný terén a zaútočit na nicnetušící nepřátele. Později byly Banshee navíc vybaveny maskovacími zařízeními z vyřazených Wraith stíhačů, což jim umožnilo zaútočit a zmizet i v oblastech s vysokou koncentrací nepřátelských vzdušných jednotek.

Jak Dominion dobýval další terranské světy, Banshee získala novou roli. Partizáni bojující za svobodu proti Dominionu byly stíháni Bansheemi, které je snadno dohnali, než se stihli skrýt ve svých tajných základnách. V posledních letech si Banshee vysloužila nepěknou reputaci jakožto zbraň teroru Dominionu neboť byla často nasazována v městských konfliktech, při nichž její nevybíravé útoky zasáhly nespočet civilistů.

ScreenshotyAH/G-24 Banshee



Terran - Jednotky - Battlecruiser

Mothership Tyto masivní, těžce pancéřované bojové lodě jsou vlastně virtuálními létajícími pevnostmi, vybudované za účelem udržování míru v sektoru Koprulu. Vybavené velkým množstvím laserových baterií a pevným neoocelovým pancířem jsou tyto neuvěřitelné stroje snad nejsilnější terranskou zbraní. Hodně velitelů používá na svých misích Battlecruisery jako velitelské lodě. Tyto křižníky byly upraveny speciálně pro tuto funkci: Norad II a Norad III generála Duka a potom Hyperion, ovládaný Jimem Raynorem.

Stará třída Battlecruiserů Behemoth dokázala, že má trvalý design, pokud se dodržují pravidelná vylepšení. Dokonce i modernější třídy (Minotaur a Herkules) si udržely elegantní příď připomínající kladivouna, která je tak typický pro terranský Battlecruiser. Výzkumy přinesly 2 alternativní zbraně, které je možné zabudovat do trupu Battlecruiseru na podporu již tak velkého vyzbrojení.

Yamato Cannon je hrozivá zbraň, co používá silné magnetické pole na soustředění jaderného výbuchu do koule energie. Yamato sice potřebuje pro spuštění obrovské množství energie, ale jeho účinnek na cíl je ohromující. Plazmová torpéda dávají Battlecruiseru možnost zahrnout nepřátelské pozemní jednotky palbou, ze které není úniku, což je ideální na oslabení protivníkovy obrany, nebo naopak na zastavení jeho útoku. Stejně jako u Yamato děla, musí Battlecruiser soustředit dostatečné množství energie, aby mohl vypustit smrtonosné bombardování.


ScreenshotyScreenshotyScreenshoty


 

Terran - Jednotky - Cobra

Cobra Je podobná Vulture. Je to rýchle, vznášajúce sa vozidlo, ktoré má dvojité mriežkové samopale. Zrejme môže strieľať, keď sa hýbe. Toto bude príčina rotujúcej vežičky, ktorá zrejme môže strieľať aj na jednotky, ktoré nie sú presne pred Cobrou, a to či už lietajúce, tak aj pozemné.


 

Terran - Jednotky - Ghost

Ghost Výroba: Barracks
Výzbroj: 25mm C-10 Canister puška
Role: maskovaný sniper

Ghosti symbolizují vrchol terranské evoluce a fyzičky. Jsou to jedinci s neuvěřitelným psionickým potenciálem, kteří jsou už jako děti separováni pro vládní výcvik. Ghosti využívají svých psionických schopností ke zvýšení své fyzické síly a odolnosti. Tento proces je ještě navíc podpořen speciálním oděvem přímo na tělo, protkaným umělými svaly citlivými na psionické energie. Typický ghost je proto silnější, rychlejší a odolnější nežli i dobře trénovaný průměrný terran.

Existují výjimeční jedinci, kteří se mohou prodrat skrz zdi, vyvinout neuvěřitelnou rychlost a přeskočit vysoké překážky. Nadšené mediální dohady o telepatii na velkou vzdálenost, telekinézi a dokonce i kontrole vědomí či jiných exotických silách přidávají na hrozivé reputaci ghostů, pěstované vládou.

Každý ghost má jako bezpečnostní opatření chirurgicky implantovaný neurální inhibitor, který jim brání odejít ze služby. Efektivita těchto opatření je však pochybná - objevují se příběhy o ghostech, kteří působí mimo vládní autoritu. Nejznámějším případem je potom současný vůdce zergského roje, Sarah Kerrigan, která sloužila Arcturusi Mengskovi ještě před tím, než byla zajata zergy a infikována hyperevolučním virem.

Na bojišti jsou ghosti oprávněně obávaným soupeřem pro svoji nadpřirozenou odstřelovací schopnost, kombinovanou s puškou C-10. Tato zbraň, příliš těžkopádná v rukou kohokoliv jiného, dokáže v rukou ghosta zabít cíl jednou ranou. Ghostova hlavní odpovědnost na bojišti leží v odhalení nepřitele a zničení jeho budov pomocí přivolaných bojových týmu mariňáků nebo taktických nukleárních zbraní. C-10 je pro účely označení těchto cílů vybavena nízkofrekvenčním laserem, zavěšeným zespodu pušky.

Nejvíce skličující schopnost ghostů je ovšem jejich schopnost skrýt svoji přítomnost před nepřítelem. Díky této "neviditelnosti" jsou ghosti na bitevním poli velmi nevyzpytatelnou a obávanou silou. Psionicky poháněné zahalovací zařízení je speciální záležitost vydáváná pouze na žádost. Po nainstalování splyne s ghostovým oblekem a s trochou vůle nositele jej tak učiní pro běžné senzory dokonale nedetekovatelným.

ScreenshotyArtworky



Terran - Jednotky - Viking

Výroba: Factory
Výzbroj: Twin Gatling Cannon (assault mode - pozemní), MT50 Lanzer, Torpéda (fighter mode - letecký)
Role: Vzdušný útok / pozemní podpora

Brood War odhalil kritické slabiny Terranů v protivzdušné obraně/útoku. Nové stíhače Wraith a raketové fregaty Valkyrie se ukázaly jako příliš těžkopádné proti hbitým zergským létajícím organismům. Protivzdušný útok goliášů byl omezený jejich mobilitou; často tak útočníci uletěli z dosahu a vybrali si jiný, méně chráněný cíl.

Terranští zbraňoví technici, poučení zkušenostmi z války, navrhli radikální nový koncept, který by vyřešil oba tyto problémy. Viking, který je ve svém návrhu hodně inspirován transformačními schopnostmi siege tanku, se tak stal dokonalou protivzdušnou a pozemní podporou. Díky své schopnosti změnit se z útočného mecha na bezkonkurenčního stíhače se viking snadno adaptuje na proměnlivé podmínky bitevního pole.

Vysoká mobilita vikingy neomezuje pouze na podpůrnou sílu. Nájezdy skvadron vikingů mohou být devastující a obtížně se jim brání. Nepřítel musí mít silnou pozemní i vzdušnou armádu, aby útok odrazil.

Piloti, kteří by byli schopni dokonale ovládat oba bojové režimy vikinga, se ovšem špatně hledali. Piloti většinou zahynou v jejich prvním boji kvůli obtížné ovladatelnosti tohoto stroje. Pokud jsou však talentovaní, přežijí stovky bitev, což z nich učiní ty nejlepší letce terranské flotily.
Viking - Ground ModeViking - Air Mode


Terran - Jednotky - Marine

Marine Výroba: Barracks
Typ jednotky: organická, pozemná
Boj: na diaľku, na zem aj do vzduchu
Výzbroj: 8mm C-14 “Impaler” Gauss Rifle
Rola: Pechota na všeobecný účel

Mariňáci sú prvou obrannou líniou na väčšine terranských svetov v Koprulu sektore. V dobách starej Konfederácie sa drvivá väčšina mariňákov skladala z kriminálov alebo rebelov, ktorí podstúpili povinnú nervovú resocializáciu. Oslobodení od bývalých oddaností alebo ideológií, títo nebojácni vojaci sú pripravení obraňovať záujmy Konfederácie vlastnými životmi. Príjem “resocových” mariňákov bol na mnohých miestach znížený po páde Konfederácie, ale naďalej zostal bežnou praktikou, pretože je iba zriedka dostatok dobrovoľníkov na prácu.

Ťažké brnenie, ktoré nosia mariňáci, je efektívne proti streľbe z pechotných zbraní a zabezpečujú ich plne životnými podmienkami a NBC (Nukleánym/Biologickým/Chemickým) štítom pre operácie v hlbokom vesmíre a iných nepriateľských prostredí. Bojové štíty z balistickej zliatiny boli taktiež vyvinuté vo svetle skúseností počas Vojny Broodov, čo pridávalo možnosť posilniť mariňákov, ktorí čelili čoraz vražednejším bojiskám.

Mariňáci sú normálne vybavení C-14 “Impaler” Gauss samopalmi, ktoré strieľajú 8 milimetrové kovové “ostne” nadzvukovou rýchlosťou. Základné munície sú navrhnuté tak, aby umožňovali maximálne prerážanie cez všetky typy obrnenia, ale existuje niekoľko špecializovaných munícií. Z týchto, osteň U-238 z vyčerpaného uránu je najpopulárnejší, pretože rozširuje smrtiaci dosah gaussových samopalov o 25%. Na uchovanie spotreby munície a minimalizovanie potreby energie, samopale používajú kondenzátorový systém aby strieľali v krátkych, kontrolovaných salvách. Tieto manipulovateľné pištole môže byť použité na zameranie vzdušných aj pozemných objektov.

Ak je praktikovanie používania resocializovaných mariňákov diskutabilné, používanie stim balíčkov (stimpack) je ešte horúcejším subjektom. Tieto zabudované chemické doručovacie systémy kŕmia mariňákov silným mixom adrenalínu, endrofínov a zvyšovačmi psychotropnej agresie. Mariňáci na stimoch sa tešia rýchlejším reflexom a pohybom, ale sú predmetmi dlho trvajúcich bočných efektov zahrňujúc a nelimitujúc nespavosť, stratu hmotnosti, mániu/hypomániu, záchvaty, paranoické halucinácie, vnútorné krvácanie a mozgovú degeneráciu. Napriek tomu, velitelia aj ich samotní mariňáci sú za používanie stimov ako základnú vec pre ich prežitie a efektivitu na bojisku.


MarineMarineMarine a Tank


 

Terran - Jednotky - TF-620 Nomad

TF-620 Nomad Cena: minerály 75 plyn 150 PSI 2 Délka stavby (sec) 42
Život: 140 | 200
Vyžaduje: Tech Lab
Výroba: Starport
Výzbroj: žiadna
Rola: Podpora/Konštrukcia na bojisku

TF-620 Nomad je všestranný stroj na prácu, ktorý kombinuje funkcie ľahkého manufaktúrneho centra s pozorovacou základňou. Bežný úkaz medzi hraničnými svetmi, Nomad je robustné vzdušné vozidlo postavené na nezávislé operovanie v tých najhorších podmienkach. Napriek tomu že Nomad zdieľa spoločné vlastnosti so svojim menším “bratancom”, SCV, Nomad je oveľa špecializovanejší a pokročilejší stroj.

Nomadi sú zvyčajne umiestnení do prvých línií koloniálneho dozoru a ochranných povinností proti nebezpečným miestnym formám života alebo podnebným udalostiam. Tieto vozidlá sa pýšia pôsobivou sadou senzorov , ktoré sú dosť citlivé aby odhalili aj zamaskovaných alebo zakopaných nepriateľov. Použitím svojich dvoch vzadu namontovaných nanozváračiek, Nomad môže zostrojiť niekoľko druhov malých takmer trvalých obranných štruktúr na vyriešenie rôznych hrozieb v momente.

Nomadovi je dostupných niekoľko štandardných vzorových konštrukcií, populárnym príkladom je automatická vežička (Auto Turret). Tento jednoduchý robotický samopal je vhodný na odstránenie menších nepriateľských foriem života počas predlženého časového úseku.

Terranské Domínium počiatočne vybavilo Nomady aby poskytli ochranu najizolovanejším predsunutým hliadkam na slabej úrovni, typicky obsadením miestnymi civilmi ako niečo podobné požiarnickému vozidlu alebo sanitke. Po čase podporné vojenské aplikácie Nomada boli použité vo vzrastajúcich konfliktoch, nahradzujúc tak staršie a zbytočne drahšie výskumné plavidlo (Science Vessel).


ScreenshotyTF-620 NomadScreenshoty


 

Terran - Jednotky - Reaper

Reaper Výroba: Barracks
Výzbroj: P-45 Scythe Gauss Pistole, D-8 nálože
Role: nájezdník (zaútoč a zmiz)

Reapeři jsou nejzocelenější terranští zločinci, vybraní z těch nejnebezpečnějších a nejnásilnějších vězení. Potenciální mariňáci, kteří se ukáží jako příliš nezvladatelní i po resocializačních procesech se posílají do "Ledového domu" v systému Torus, kde se vycvičí reapery.

Aby byli ještě více agresivní, reapeři jsou chemicky modifikováni předtím, než jsou podrobeni týdnům brutálního výcviku v souboji nablízko a používání jet-packu. Pokud reaper přežije dva roky ve službě, splatí tak svůj dluh společnosti, trest je mu odpuštěn a je propuštěn na svobodu. Za pět let, co jsou reapeři nasazeni ve službě, zatím ovšem žádný nepřežil déle než šest měsíců.

V souboji reapeři používají duální gaus pistole, rychlopalné zbraně které symbolizují krédo reaperů - "zasáhni rychle a silně". Pro silnější cíle mají reapeři v záloze nebezpečně nestabilní deuterium-osm detonační zařízení, známé jako D-8 nálož. Nálož může být z krátké vzdálenosti vržena a po stejně krátké době exploduje. Jenom hrstka reaperů přežije dost dlouho, aby dokonale ovládla použití D-8 náloží.

Reapeři mají pouze lehkou zbroj a nejsou vhodní pro přímý útok. Jejich síla tkví v jet-packu - umožňuje jim překonat nejrůznější terénní překážky. Jejich taktika zdůrazňuje rychlé nájezdy typu "udeř a zmiz", a nejlépe funguje proti stavbám a dělníkům, kde mohou reapeři v krátkém čase napáchat nejvíce škody a zmizet než protivník sebere dost sil na odvetu.

Reapeři také rádi užívají stimpacky. Tento nebezpečný koktejl vhodně doplňuje jejich rychlou taktiku, zatímco dlouhodobé vedlejší efekty u nich málokdy představují problém.


ScreenshotyReaperčasovaná bomba Reapera


 

Terran - Jednotky - Crucio Siege Tank

Crucio je Dominiem upravená verze populárního Arclitského Tanku. Arclit byl pro Konfederací oblíben pro svou naprosto zničující palebnou sílu. Byl používán jako „konečný prvek obrany“ a zároveň jako nejlepší obléhací stroj v arzenálu. Siege Tank se adaptoval do své finální formy: mobilní útočný mód a ukotvený obléhací mód, který umožňuje využít plnou sílu masivního šokového děla. Tato obrovská flexibilita dvou rozdílných zbraní v jedné koncepci přinutila konstruktéry aby ji okopírovali i do nového Crucia.

Arclit byl extrémně efektivní ve své roli těžké artilerie, ale hluboce zaostával jako bitevní tank. Byla to nepřekonatelná obranná jednotka, ale ofenzivní operace vyžadovaly neustálou podporu, která umožňovala tanku získat dostatek času na rozložení. Nepřátelé často dělávali neuvěřitelné věci, aby se dostali blízko tankové baterie mimo dosah šokových děl. Pokud se jim to povedlo, většinou to znamenalo zničená všech Arclitanů, protože i v bitevním módu byly tyto stroje příliš málo pancéřované a pohyblivé, aby se vyhnuli eliminaci.

Crucio byl zkonstruován tak, aby se zvýšila jeho odolnost-zvětšením pancéřování a posílením děla. Nové dělo dělo také využívá vylepšení bojového módu, takže Crucio si vede mnohem lépe i na otevřeném bitevním poli. Výrobní cena drobně přesahuje starý Arclitan, ale lepší vlastnosti tohoto nového Obléhacího Tanku kompenzují více než dost drobné zvýšení výdajů.


ScreenshotyCrucio Siege TankScreenshoty


 

Terran - Jednotky - Thor

Thor Výroba: SCV
Typ jednotky: mechanická, pozemná
Výzbroj: “Thorovo kladivo” časticové urýchľovače, 250mm Bombardovacie delo
Boj: na diaľku, na pozemné, možno aj vzdušné
Rola: Ultimátny stroj na ťažký útok.

Projekt Thor je zahalený tajomstvom už od svojho počiatku. Agenti Umojanského Protektorátu boli prví, ktorí objavili stopy po tom, že Terranské Domínium vyvíjalo nejaký druh novej zbrane hrôzy. Zvedaví Umojania boli vzrušení, keď sa dozvedeli správy, že obrovská Simonson továreň na munície na Korhale IV bola umiestnená pod kompletné bezpečnostné pozastavenie silami Domínia. Niečo veľké bolo na obzore, tak veľké, že pracovníci Simonsonovej továrne boli virtuálne zatknutí, aby sa predišlo uniknutým informáciám.

Puknutý tým špiónov sa znova spojil do akcie na hľadanie vedenia, ktoré by zradilo prácu do ktorej bolo zapojené. Manifesty hrubo osekaného tovaru ukázali zvýšené doručovanie krytového brnenia z neoocele hmotnosti battlecruisera v poslednom roku. Pasívne senzory, ktoré špióni umiestnili okolo továrne zistili občasné elektromagnetické výpadky o sile továrne a pravidelné seizmické šoky. Zvýšený prúd vysoko postavených úradníkov Domínia boli spozorovaní prichádzať a odchádzať, čo značilo, že projekt bol takmer hotový. Zatiaľ medzi týmito trápiacimi časťami hádanky Umojanský tým ťahal kompletnú prázdnotu.

Umojania začali byť frustrovaní nedostatkom pokroku, a frustrácia môže viesť k nedbalosti. Mladá agentka týmu, Ulli Treyová, sa ponúkla, že vezme riziko a pokúsi sa infiltrovať do továrne. Vodca týmu bol odmietavý, ale nemal žiadne iné možnosti, preto schválil plán. Ich príchod bol bezchybný: zlikvidovala šoféra veliteľa Domínia, a zaujala jeho miesto. Tak ako očakávala, potrebné bezpečnostné kontroly, aby sa dostali cez vonkajší okruh okolo továrne, boli zamerané na vysoko postaveného úradníka, než na jeho pokorného šoféra.

Keď už boli v továrni, Treyová vypustila za hrsť nanotechnických mikro-špiónov aby sledovali veliteľa ako išiel hlbšie do továrne. Odteraz mohla Ulli Treyová iba sedieť a čakať, dúfajúc že zakrádacie schopnosti jej miniatúrnych špiónskych sond budú dostatočné, aby predišli odhaleniu seba a Treyovej.

Behom niekoľkých hodín bola Agentka Treyová voľná a čistá, nesúc užitočné informácie o najpodstatnejšom vojenskom výzkume Domínia od Vojny Broodov (Brood War): Projekte Thor. Obrázky mikro-špiónov ukázali obrovský dvojnohý vojenský stroj vyzbrojený dvoma časticovými lúčmi a delostreleckou chrbtovou batériou, ktorá by nebola nevhodná ani pre bojovú loď. Najznepokojujúcejšie zo všetkého bola demonštrácia, že toto monštrum môže byť postavené zo zeme bežnými konštrukčnými vozidlami v úžasne krátkom časovom úseku. Umojanský tým to ohlásil späť Protektorátu, úplne otrasený svojimi objavmi a modliaci sa, aby sa našlo niečo, čo by sa mohlo postaviť takejto beštii.


Barvy Thora Koncept Thora


 

Terran - Budovy - Add-on - Nuclear Reactor

Nuclear Reactor Reactor umožňuje vyrábět dvě jednotky za stejný čas, jakoby se normálně vytvářela jedna jednotka (za cenu dvou).


 

Terran - Budovy - Add-on - Tech Lab


Tech Lab


 

Terran - Budovy - Barracks


Barracks


 

Terran - Budovy - Command Center

Command Center Produkuje: SCV

Command centra představují střediska veškerých terranských základen. Tyto mobilní budovy na zpracování zdrojů se mohou kdykoliv zvednout a přemístit se k novému zdroji surovin. Zde se produkuje SCV a budova zároveň slouží jako sběrný bod surovin. Command centra jsou těžce obrněná; nejvíce zranitelná jsou při přesunu.

Poslední verze byla vylepšena o transportní komnaty pro omezený počet pěti SCV. SCV takto mohou být přepravovány command centerem při jeho přesunu, což je chrání proti případným útokům.

Časté nasazení command center na bitevním poli vedlo k návrhu schémat pro vylepšení centra pro plnění bojové role. Dvě nejoblíbenější schémata jsou surveillance station (průzkumná stanice), která centru umožní prohledávat okolí senzory, a planetary fortress (planetární pevnost) s vylepšeným obrněním a silnou výzbrojí (masivní planetární kanón).


Artworky


 

Terran - Budovy - Factory

Factory Factory umožňuje vyrábět terranská vozidla. Je docela frustrující, že musíte postavit velké množství Supply Depotů, abyste mohli umožnit výrobu dalších a dalších jednotek.


 

Terran - Budovy - Radar Tower

Radar Tower Radar Tower je vylepšený Sensor Tower, který byl již odhalen. Radar Tower ale bude moci odhalovat pohyby nepřátel, dokonce i za nejasných situací. Jednotky v neobjevených oblastech budou značena červenou tečkou.


 

Terran - Budovy - Sensor Tower

Sensor Tower Vysoce postavení terranští analytici se shodují, že vědomosti rozhodují bitvy a že časné varování je klíčem k vítěztví. Sensor Tower je výsledkem jejich práce - malá, rychle postavená a vysoce efektivní v odhalování nepřátelských neviditelných jednotek.

Sensor Towers jsou součástí obrany základny stejně jako Siege tanky, či bunkry a protože jsou tak efektivní, musí být chráněny velkým množstvím jednotek - chytrý nepřítel totiž zničí Sensor Tower jako první.

Procesy Sensor Tower zabírají velkou část výpočetní kapacity hlavního počítače CC a soustavně podávají informace o dění na bitevním poli. Sensor Tower používá nejen pasivní sledování, ale i aktivně vyhledává nepřátelské cíle. Zde jsou odtajněné informace o senzorech: Pasivní i aktivní termální průzkum, milimetrové radarové vlny, seismologické senzory. Díky tomuto vybavení a výpočetní kapacitě CC může Sensor Tower rychle odhalit nepřítele a označit jeho pozici dělostřelectvu. Nejnovější schopností je odhalování nepřítele skrytého za kopcem, či jinou překážkou, bohužel vizuální kontakt je stále nutný pro přesnou identifikaci.

Nevýhoda těchto multispektrálních odhalovačů je v tom, že nepřátelé je velmi snadno objevují a tím zjistí, kde se nalézá samotná základna. Jinou strategií je prosté „zahlcení“ věže příliš mnoha údaji, takže nedokáže rozeznat skutečné nebezpečí od neškodných sond, či se prostě nepřátelé drží mimo dosah věže. Terranští velitelé jsou známí tím, že staví Sensor Tower i na velmi odlehlých místech - jen na zmatení nepřítele.


ScreenshotyScreenshotyScreenshoty


 

Terran - Budovy - Supply Depot

Terranská farma poskytující zásobu na tvorbu jednotek. Má možnost "zahrabat" se do země, takže lze přes ni přejít pozemními jednotkami.


Supply Depot skrytýSupply Depot


 



zdroj
http://www.starcraft-2.cz/


Vytvořeno službou WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek